محفل ادبی گلستان|ادبیات و روانشناسی

ادبیات روانشناسی

نوشته های تازه

تنهایی دره یا قله ، فرامرز فرحمهر

من تنهاتر از آن بودم که تنهایی را حس کنم، تنهایی مانند شبحی همراهم بود، گاهی با شیطنت های کودکانه به شانه ام می زد و پشت درخت های انار پنهان می شد! و گاهی کفش هایم را هم پنهان می کرد تا از خانه بیرون نروم و کنارش

تنهایی ، فرامرز فرحمهر

بمانم ، من تنهاتر از آن بودم که تنهایی را درک کنم! به مرغ هایم غذا می دادم، با سگ هایم حرف می زدم و گربه هایم را به آغوش می کشیدم، با توپ پلاستیکی دولایه ام، به دیوار شوت می زدم و با چرخم، تمام سر پایینی های محل را، طی می کردم و می خوردم زمین، پوست پاهایم می رفت تنهایی بغلم

ادامه ...
گفتگو با آدمی درونی ، پونه مقیمی

اگر میتوانستم تو را از غمها دور نگه میداشتم و کاری میکردم که هیچگاه اشک از چشمانت سرازیر نشود مگر برای خنده های بدون وقفه، اگر میتوانستم تو را از سختی ها دور نگه میداشتم و دنیا را همیشه به کامت میگرداندم ، اگر میتوانستم کاری میکردم

اگر میتوانستم ، پونه مقیمی

که هیچگاه ناامید نشوی، اگر میتوانیتم خیلی کارها برایت میکردم، اما نمیتوانم. من نمیتوانم دنیا و قوانین دنیا را تغییر دهم، نمیتوانم کاری کنم که پیر نشوی، که طرد نشوی، که اشتباه نکنی که آسیب نبینی! من هیچگاه نمیتوانم، شبیه یک احمق با تو برخورد کنم و به تو بگویم همه چیز درست میشود من نمیتوانم

ادامه ...
جنگ یا پذیرش، خودتان انتخاب کنید

ما به دنیا نیامده ایم که با آدم ها در رابطه هایمان بجنگیم، ما به دنیا آمده ایم که آدم ها را با تمام نقض هایشان بپذیریم! دنیا محل جنگ نیست، محل پذیرش است! پذیرش تفاوت ها و نقص ها! و گاهی این پذیرش انقدر سخت میشود که بسیاری از آدم

جنگ یا پذیرش

ها ترجیح میدهند بجنگند، تا مجبور به تحمل پذیرش نشوند. به هر حال در بسیاری از ما خشمگین بودن راحت ترین راه حل است، چون در خشم خیلی لازم نیست چیزی را بپذیریم و در حمله کردن خیلی لازم نیست منطقی به نظر برسیم ، تکرار میکنم، چون در خشم خیلی لازم نیست چیزی را بپذیریم

ادامه ...

کوک سوئی

كوك سوئی در فیلیپین متولد شد و به گفته خود فن درمان با انرژی را نزد اساتید چینی در چین فرا گرفت ، استاد اصلی او میلینگ نام داشت.

او بیست سال از عمر خود را صرف كار و تحقیق در این زمینه نمود و اطلاعات خود را به صورت كتابی به نام درمان با پرانا در دسترس عموم قرار داده است كه توسط انتشارات ساموئل وایزر منتشر گردیده است.

این كتاب جنبه آموزشی بسیار قوی دارد ، در این كتاب به نحوی زیبا و منسجم اساس كار انرژی درمانی، همراه با تصاویری مناسب و گویا به رشته تحریر در آمده است، به صورتی كه برای هر فردی قابل استفاده است ، به علاوه  در این كتاب نحوه درمان انواع بیماری ها به صورت اختصاصی نیز تشریح شده است.

كوك سوئی در مورد خود میگوید :نه روشن بین هستم و نه قدرت روحی فوق العاده ای دارم ، من فكر می كنم هر كسی كه تمركز كافی برای خواندن یك كتاب را داشته باشد میتواند این علم را فرا گیرد، به شرطی كه واقعاً بخواهد و خود را تزكیه كند.

در كتاب درمان با پرانا ، یاد گیری این فن به سه دوره مبتدی و متوسطه و عالی تقسیم شده است.

در قسمت انرژی درمانی برای افراد مبتدی، اساس كار انرژی درمانی تشریح شده است ، در قسمت انرژی درمانی در حد متوسط انواع روش های نفس كشیدن برای كسب انرژی و چند نوع مراقبه و ورزش های جسمی تشریح شده است ، همچنین در این قسمت خود درمانی و روش های درمان از راه دور مورد بحث قرار گرفته است.

در قسمت انرژی درمانی پیشرفته، درمان با رنگ های مختلف انرژی، انواع رنگ ها و موارد استفاده هریك ، نحوه باز كردن چاكراها و انرژی درمانی پیشرفته روی انواع بیماری ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

كوك سوئی میگوید افرادی كه نمیخواهند این نوع درمان را به عنوان كار اصلی خود داشته باشند میتوانند آن را فرا گرفته و لااقل در خانواده خود آن را به كار ببندند.

او كار خود را بر اساس كار روی هاله انسانی و چاكراها اعمال میكند ، هاله بدن را بیوپلاسمیك میداند و م گوید : روشن بینان با قدرت روحی كه دارا شده اند قادرند ببینند كه همه افراد توسط یك قالب نوری احاطه شده اند و این قالب علاوه بر اینكه در اطراف بدن است در اعضاء بدن نیز وجود دارد یعنی ما علاوه بر چشم های فیزیكی چشم های بیوپلاسمیك و همانند طحال خود طحال بیوپلاسمیك داریم كه او آنها را همتای بیوپلاسمیك می نامد.

كانال های بیوپلاسمیك مانند رگ های بدن فیزیكی كه خون در آنها جاری است در بدن قرار دارند كه بیوپلاسما در آن جریان پیدا می كند و در سرتاسر بدن پخش میشود ، انرژی توسط چرخه های بیوپلاسمیك كه به آنها چاكرا میگویند وارد و خارج بدن میشود.

بدن بیوپلاسمیك و بدن فیزیكی به قدری به هم وابسته اند كه هر عاملی كه روی یكی از آنها اثر بگذارد روی دیگری نیز تأثیر میكند ، مثلاً اگر حنجره بیوپلاسمیك دچار اختلال شود تظاهرات آن به صورت سرفه و لارنژیت در بدن فیزیكی بروز مینماید و یا اگر جائی از بدن زخم شود از آن ناحیه پرانا به خارج منتشر میشود.

روشن بینان می بینند كه بدن فیزیكی از روی بدن بیوپلاسمیك قالب ریزی شده و شكل گرفته است و همچنین افكار ارادی و غیرارادی هر فرد روی بدن بیوپلاسمیك او اثر گذاشته و تغییراتی ایجاد می كند و بنابراین :

1- بدن زنده در حقیقت دو بدن است ، یكی جسم قابل رویت فیزیكی و دیگری جسم اثیری.

۲- جسم اثیری وسیله انتقال پرانا یا انرژی معنوی است.

3- پس از قطع اعضاء فیزیكی، جسم اثیری باقی میماند و به همین جهت شخصی كه قطع عضو شده هنوز آن عضو را حس میكند و یا در آن ممكن است درد احساس نماید.


كوك سوئی معتقد است كه پرانا از محیط اطراف یا خورشید یا درختان می تواند گرفته شود و طریقه گرفتن انرژی را توسط تنفس ریتمیك در كتاب خود شرح میدهد ، مراحل درمان در روش كوك سوئی به شرح زیر است :

۱- دعا و توجه به خداوند
2- حساس كردن دست ها برای دریافت انرژی و معاینه هاله بیمار
3- بررسی هاله بیمار
۴- تمیز كردن موضعی یا عمومی هاله بیمار
5- دادن انرژی به بیمار
۶- تثبیت انرژی داده شده به بیمار

كوك سوئی معتقد است هر درمانگر باید در درجه اول به خداوند و در درجه دوم به كار خود عمیقاً و قلباً و صددرصد معتقد باشد ، دعا و توجه به خدا قبل از شروع كار جزء اصول كار او است ؛ او میگوید : شما هر مذهبی كه دارید میتوانید با توجه به آن دعای مورد نظر خود را بخوانید ، من معمولاً از این دعا استفاده میكنم : خداوندا مرا وسیله شفا قرار ده و اجازه عطا فرما كه تمام وجودم پر از مهربانی برای رنج دیدگان شود ، اجازه فرما كه قدرت شفای تو و قدرت بازسازی تو از طریق وجود من منتقل شود ، با همه ایمانم ترا شكر می كنم.

تمیز كردن هاله ها شامل زدودن مواد زائد بیوپلاسمیك است ، این مواد می توانند برای درمانگر نیز بیماری ایجاد كنند و بنابراین بایستی دور ریخته شوند. ك

وك سوئی می گوید آب این مواد آلوده را در خود حل میكند و افزودن كمی نمك به آب كمك میكند تا این مواد حل شده دیگر خاصیت بیماریزائی نداشته باشند و به همین جهت درمانگر با دست خود هاله بیمار را پاك میكند و مواد زائد بیوپلاسمیك را در یك سطل حاوی آب نمك میاندازد.

كوك سوئی میگوید درمانگر بایستی اصول اخلاقی زیر را رعایت كند

1- این وظیفه درمانگر است كه بیمار را از بیماری نجات دهد
2- درمانگر اجازه دارد مبلغ عادلانه ای را در مقابل كارش از بیمار دریافت نماید ولی هرگز نباید مبالغ هنگفتی را كه پرداخت آن برای بیمار میسر نیست مطالبه كند
3- تحت هیچ شرائطی درمانگر حق ندارد بیماری را كه به دلیل فقر هزینه پرداخت معالجه را ندارد رد كند
4- درمانگر بایستی تمام اطلاعات مربوط به بیماری مراجعین را مانند رازی بسیار محرمانه حفظ كند
5- تحت هیچ شرائطی درمانگر حق ندارد از انرژی ای كه در اختیار دارد سوء استفاده نماید.


مراقبه و مدیتیشن

  • ارسال شده توسط: مدیریت
  • ارسال شده در تاریخ: یکشنبه 12 خرداد 1392
دسته: شناخت+و+مراقبه

برچسب ها: مراقبه و مدیتیشن,
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
قوانین ازسال نظر
در زمینه‌ی انتشار نظرات ، رعایت چند مورد ضروری است:
1 - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2 - مدیریت مجاز است نظرات تبلیغاتی را بدون ذکر دلیل حذف نماید .
3 - نظرات حاوی درخواست تبادل لینک و بنر و سوالات شخصی پاسخ داده نمی شود .
4 - نظرات حاوی مطالب کذب ، توهین یا بی‌ احترامی منتشر نمی شود .
5 - نظرات پس از تأیید مدیر کل منتشر می‌شود.
6 - مسئولیت آثار منتشر شده با مولفان می باشد اگر با پستی مخالف بودید با ما بحث نکنید.
امیر گفته :
موندم همه دلشان به حال بچّه های خیابانی، گل فروش ها، فال فروش ها و ... می سوزد امّا هیچ کس کاری برای آن ها نمی کند. دلسوزی خشک و خالی، اشک های این بچّه ها را پاک نخواهد کرد. وبلاگ پرمایه ای دارید.
پاسخ نگار : حقیقتُ گفتی امیر جان حرف زدن آسونه و تنها کاریه که ماها راحت انجام می دیم مرسی
مربوط به مطلب:شعر کودک گل فروش
میثم استوار گفته :
سلام . اول چند تا غلط های املایی رو بگم بعدش ..... کارتن . کزت . ممنون اگه تصحیح کنی . فکر کردن خوبه و گفتن زیبا تر ولی حرفی رو که بزنی و عمل نکنی . شعار میشه و این حرف زدن ها جالب نیست . از خودت شروع کن ببین تو چیکار کردی ؟ خودم رو میگم ی گوشه نشستم و کاری ندارم به هیچی ولی تو که حرف میزنی . مسیول هستی که انجام بدی ..... . بچه ها همه در یک تاریخ و زمان هستند و هیچ تفاوتی ندارند این ما هستیم که همه را تقسیم می کنیم .
پاسخ آناهیتا مقیمیان : سلام از غلط املایی هات ممنون بله هر کسی حرفی می زنه باید بهش عمل کنه . از اینکه گفتی بچه ها در یک تاریخ و زمان هستند منظورتُ نفهمیدم.خودتونو می گین یا کودکان مثلا دهه 70 یا 80 اگر فکرمی کنی کودکان مثل هم هستند که سخت در اشتباهی. شرایط جامعه روی تربیت کودکان اثر زیادی دارد . که یکیش همین کتاب و کارتن ها و فقر و مشکلات اجتماعی و غیره. حتی روی مذهبی بودن یا نبودنشان و روی تفکرواعتقاداتشان و حتی می تواند روی هوش استعداد هم تاثیر گذار باشد. مثلا در دورانهایی از تاریخ را که بررسی کنی بر اساس تغیرات جغرافیایی قد هوش استعداد ها گرایش اقشار اندیشمند به سبک و سیاقی خاص و هر چه که فکر کنی تاثیر گذار بوده است. در مورد این نوشته هم منظور به اشخاص خاصی نبوده و نخواستم بدی یا خوبی قشری را شخصی رابگم.فقط قیاس دو دهه زمانی از لحاظ کارتن ها بوده است.
مربوط به مطلب:مفاهیم کارتن های قدیمی
امیر نقی نژاد گفته :
کلاغه به خونه ش برسه یا بین راه سقط بشه و رسیدنی تو کارش نباشه، مهم نیست. مهم قصّه ای ست که برامون نوشتن. قصّه ای با اوّل و آخر نامعلوم. قصّه ای گنگ و به هم ریخته. تو رو خدا کلاغ ملاغا رو بی خیال شین، مارو از این قصّه ی بی سروته زندگی خلاص کنین
پاسخ نگار : جالب نوشتی امیر جان.بسیار عالی. دقیقا همینه قصه بی سر و تهی که اگه همه کلاغا هم به خونشون برسن پایانی نداره
مربوط به مطلب:قصه من هم به سر رسید
مطالب پونه مقیمی
پونه مقیمی

ابر برچسب ها

فرامرز فرحمهر   اشعار شاهنامه   عاشقانه ترین شعرها   عارفانه های زیبا   متن ترانه های فارسی   متن ترانه های قدیمی   متن زیبا برای زندگی   شعرهای سپید   عارفانه ترین جملات   متن ترانه های داریوش   بهترین شعرهای عاشقانه   شعر عاشقانه زیبا   شعر زیبا   احمد شاملو   خودشناسی   زندگی   روانشناسی رنگ ها   علی نیاکوئی لنگرودی   غزلیات حافظ   متن های پر محتوا   متن های فوق العاده زیبای ادبی   عاشقانه های زیبا   جملات فلسفی و عرفانی   اشعار فروغ فرخزاد   شعر   طالع بینی   روانشناسی   غزل معاصر   متن های عاشقانه   روانشناسی رابطه ها   داستان های کوتاه   عشق   متن پر معنی جدید   اشعار عاشقانه   شعرهای معاصر   تنهایی   متن های خودکاوی   عارفان بزرگ   متن های عارفانه   دلنوشته های زیبا   اشعار جدید   شعر فوق العاده زیبا   اشعار سهراب سپهری   googoosh   متن ترانه های خوانندگان   متن خاص و ناب   جملات زیبا   کتاب هوای تازه   هاوانا بیروت آبادان   پونه مقیمی